Nu apuc să pun cap la cap câteva idei pentru un proiect mai vechi că viaţa mi-o ia-nainte.
Odată cu explozia comercialismului de după '89 au apărut şi reglementările. La început timide şi cu sens întors, că binele comunist se schimbase-n răul capitalist şi invers. Unde până atunci cenzura scurta fustele prea lungi şi le lungea pe cele scurte, aducându-le la lungime proletară, în reclamele moderne sexualitatea şi băşcălia îşi fac loc, ca vehicule eficiente de promovare. Dar nu durează prea mult, puritanismul de origine creştină începe să ia locul celui comunist. Acum, la sfârşit de an, după ce reclama la Eugenia este căsăpită (interzicerea fiind de fapt o neintenţionată lecţie de sexualitate pentru puştanii vizaţi) se pare că vine şi rândul manifestărilor şi imaginilor comune. La început cele cu tentă "sacră".
Colindele vechi, interzise în spoturile comerciale
Deputatul PSD Victor Socaciu a inţiat un proiect de lege prin care propune interzicerea folosirii în scopuri comerciale a elementelor bunurilor care fac parte din patrimoniu cultural naţional mobil şi imaterial. Astfel, sunt exemplificate ca interzise în reclame colindele vechi, Ateneul Român sau statuia poetului Mihai Eminescu. Iniţiativa legislativă a fost depusă săptămâna trecută la Camera Deputaţilor şi este o completare a Legii audiovizualului.
Urmează, în ordine, Iisus şi Moş Crăciun, Sfinxul şi Babele, cântecele de leagăn şi cele de petrecere, limba română şi orice imagine ce ar putea să reprezinte vreun peisaj lăsat de Dumnezeu.
Nu te agita, reclamele vor fi in esperanto, ca asta probabil nu e limba asa de veche iar ca scena de desfasurare vor avea peisaje futuriste pe planete extraterestre inca nedescoperite. Cum vor arata aceste reclame? Pai sa-si foloseasca oamenii astia de marketing si ei imaginatia,ce se tot folosesc de simbolurile noastre sacre?
RăspundețiȘtergere@victorryuzaki
RăspundețiȘtergereÎmi placi!