E-mail-ul de mai jos a fost trimis elevilor şi părinţilor acestora. Să vedem ce va ieşi...
Stimată doamnă diriginte,
Dragi părinţi,
Iubiţi elevi,
Dragi părinţi,
Iubiţi elevi,
Mă simt dator să vă transmit mulţumirile domnului deputat Remus Cernea:
Eu va multumesc. Ma bucur mult ca ne-am intalnit...
Tinem legatura :)
Remus Cernea
2013/6/4 Cornel Cretu <cornel_cretzu@yahoo.com>
Stimate domnule deputat Remus Cernea,Doresc să vă aduc la cunoştinţă mulţumirile exprimate de "fenomenalii" elevi ai clasei a IX-a F de la Colegiul Naţional Andrei Şaguna din Braşov, după întâlnirea de duminică, 2 iunie 2013. Alături de cele ale doamnei diriginte Andreea Bell, care, deşi nu vă cunoaşte personal, a avut numai cuvinte de laudă pentru dumneavoastră în urma portretizării pe care v-au făcut-o elevii săi. Sper ca seminţele democraţiei şi a răspunderii civice sădite în acea întâlnire să construiască adulţii responsabili de mâine, capabili să construiască o lume mai fericită şi mai împlinită decât a noastră.Vă mulţumesc şi eu,Cornel Creţu
Unul dintre cele mai importante drepturi este dreptul la informare corectă.
În urma acelei întâlniri precum şi a altor excursii, a discuţiilor particulare cu elevii clasei noastre şi nu numai, am ajuns la concluzia că orele de religie de tip confesional, aşa cum sunt ele acum, nu sunt un avantaj informaţional sau educaţional pentru tinerii noştri şi ei sunt conştienţi de asta. Indiferent cât de deschis ar fi profesorul de religie, deoarece religia este prezentată doctrinar, doar din punctul de vedere al unui anumit cult, nu se poate arăta bogăţia spirituală a omenirii şi nici diversitatea de opinii sau de atitudini faţă de divinitate şi sacralitate. Acest lucru este subliniat până şi de specialişti în pedagogie sau psihologie, inclusiv de profesori de religie valoroşi cum este doctorul în teologie Gabriel Memelis ce face o analiză pertinentă aici: http://profudereligie.blogspot.ro/2012/11/un-profesor-de-religie-analizeaza-orele.html
Curiozitatea copiilor noştri nu a dispărut încă şi merită să fie satisfăcută. Am primit întrebări de tipul "Ce este budismul?" sau constatări de genul "La religie este plictisitor, orice comentariu de-al nostru este considerat afront" subliniind nevoia de a schimba ceva aici. Pentru copilul meu e simplu, conform legii poate fi scutit de religie şi asta s-a şi întâmplat, la dorinţa ei. Dar asta nu înseamnă că situaţia este benefică pentru ea (cu excepţia faptului că face o oră mai puţin) după cum nu este normal ca şcoala să genereze aceste situaţii de segregare. În consecinţă propun să iniţiem noi schimbarea, mai ales că se poate face asta. Mai multe detalii despre condiţia religiei în şcoală aici: http://profudereligie.blogspot.ro/2012/09/religia-in-scoala-consideratii-juridice.html şi aici: http://profudereligie.blogspot.ro/2013/02/stop-indoctrinarii-religioase-in-scoli.html
Propunerea mea este de a solicita retragerea elevilor de la orele de religie confesională, lucru posibil legal, şi solicitarea de a introduce în programă, în schimb, oră de religie comparată şi de istorie a fenomenului religios, mai ales că profilul de ştiinţe sociale ar fi benefic completat de această materie. Mai jos cadrul legal ce permite retragerea de la orele de religie confesională:
Legea nr. 1 din 10 ianuarie 2011 – Legea Educaţiei Naţionale:
“Art. 18. — (1) Planurile-cadru ale învățământului primar, gimnazial, liceal și profesional includ religia ca disciplină școlară, parte a trunchiului comun.
Elevilor aparținând cultelor recunoscute de stat, indiferent de numărul lor, li se asigură dreptul constituțional de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii.
(2) La solicitarea scrisă a elevului major, respectiv a părinților sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate să nu frecventeze orele de religie.
În acest caz, situația școlară se încheie fără disciplina Religie.
În mod similar se procedează și pentru elevul căruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat condițiile pentru frecventarea orelor la această disciplină.”
Am convingerea că se poate asigura de către direcţiune un profesor competent pentru a susţine această materie, doar are la dispoziţie o vară întreagă pentru asta.
http://profudereligie.blogspot.ro/2013/06/propunere-pentru-inlocui-ora-de-religie.html
RăspundețiȘtergerePentru mine nu sună deloc utopic o oră de "religie comparată şi de istorie a fenomenului religios", mi se pare o propunere concretă şi uşor de pus în practică! Dacă va exista interes!
RăspundețiȘtergereIn cazul clasei a IX-a F de la Colegiul Naţional Andrei Şaguna din Braşov este clar că există acel interes, ar putea fi un exemplu, un precedent valoros în învăţământul românesc, dar sunt curios cum se va percepe o asemena idee la nivelul naţional, chiar dacă este o soluţie corectă din punctul de vedere al respectării drepturilor tuturor cetăţenilor şi al caracterului laic pe care trebuie să-l aibă învăţământul (de stat) de toate gradele. Ar avea un impact mult mai bun dacă s-ar organiza un fel de campanie de informare a celor ce ar fi potenţiali doritori. Dificil, dar nu imposibil! Ideea este că dacă apar câteva cereri izolate ici-colo, va fi uşor de "rezolvat" un răspuns local negativ, motivele sunt uşor de găsit, chiar dacă ele vor fi injuste! Dacă însă e vorba de un fenomen statistic, deja lucrurile au alt impact, şansele ca o propunere concretă (ca asta) să devină şi o soluţie aplicată concret.. cresc.
Salut !
RăspundețiȘtergereFoarte interesant blogul tau. Recent eu si cativa amici am deschis site-ul http://bisericaneortodoxa.ro - un site dedicat ateilor. Esti interesat de un link exchange ? cdnmx3@gmail.com este adresa mea de mail, in cazul in care sunteti interesat de un link exchange.