9 septembrie 2010

Eliminaţi religia din şcoală II

„Stimate Domnule Director,

Ca profesor în general, de discipline socio-umane în special, am iniţiat mai multe acţiuni privind respectarea şi promovarea drepturilor copilului, în vederea urmăririi interesului superior al acestuia, în cadrul Colegiului Agricol, dar şi în general, în sistemul de învăţământ din România, acţiuni şi demersuri personale care au fost completate cu proiectele organizaţiei neguvernamentale din care fac parte.

În general, toate aceste acţiuni au fost finalizate în favoarea interesului superior al copilului, însă în majoritatea cazurilor rezultatele au venit după ce am depus eforturi susţinute sau chiar după câştigarea unor procese în faţa instanţelor de judecată.

Prin prezenta, în baza obligaţiilor legale pe care le am în calitate de cadru didactic şi totodată având încredere în disponibilitatea dumneavoastră de a fi receptiv la probleme ce ţin de drepturile copiilor, elevi în cadrul Colegiului Agricol, vă aduc la cunoştinţă situaţia elevului Stere Ştefan, din clasa a IX-a G (an şcolar 2009/2010), cu rugămintea de a dispune, de urgenţă, măsurile legale ce se impun în soluţionarea problemei acestuia.

Încă din prima zi a perioadei de încheiere a situaţiilor şcolare neîncheiate, elevul Stere Ştefan a venit la şcoală zi de zi, pentru a îşi încheia, printre altele, situaţia şcolară la disciplina Religie. Venirea zilnică la şcoală a elevului Stere Ştefan a implicat costuri foarte mari pentru familia acestuia, în condiţiile în care tatăl său este decedat, iar domiciliul este situat la aproximativ 40 km de şcoală.

Deşi, în una din zile, domnul profesor de Religie, Banu Cristian, i-a spus că îi va încheia situaţia şcolară, acesta nu a mai venit la şcoală, încălcându-şi obligaţiile profesionale (de altfel, unii colegi mi-au spus că domnul Banu a afirmat că nu o să îi încheie situaţia şcolară a elevului Stere Ştefan).

În contextul obligaţiei noastre de a asigura satisfacerea dreptului fundamental al copilului la educaţie, în situaţia, nu atât de importantă, dar nicidecum de neglijat, în care în şedinţele consiliului profesoral aţi insistat pe faptul că banii alocaţi unităţilor şcolare sunt în funcţie de numărul elevilor, vă amintesc că am avut nenumărate discuţii cu dumneavoastră, urmate de propunerile mele concrete, în care v-am adus la cunoştinţă cazuri ale unor elevi care, deşi în cadrul învăţământului obligatoriu, au fost nevoiţi să abandoneze şcoala pentru că, provenind din familii cu situaţie materială sub limita subzistenţei, în condiţiile în care decontarea banilor cheltuiţi cu transportul a întârziat, nu şi-au permis să suporte costurile transportului din mediul rural în cel urban.

Problema însă este mult mai gravă: aşa cum acesta mi-a declarat, fapt confirmat de majoritatea colegilor de clasă, situaţia elevului Stere Ştefan a rămas neîncheiată la disciplina Religie, deoarece în timpul unei ore acesta l-a întrebat pe domnul Banu, care teorie ar trebui să fie luată în considerare cu privire la apariţia fiinţei umane – teoria evoluţionistă, a celebrului naturalist Charles Darwin, care i-a fost predată la ora de biologie, sau teoria creaţionistă, predată ad litteram la ora de Religie. Astfel de întrebări pot genera discuţii fructuoase pe care, cred, orice profesor şi le-ar dori, indiferent dacă se află într-o tabără sau alta ori dacă încearcă să păstreze neutralitatea epistemologică. Numai că domnul Banu, ca urmare a întrebării interesante adresate de elevul Stere Ştefan, l-a mustrat şi l-a ameninţat că pentru o astfel de întrebare nu îi va încheia situaţia şcolară, ceea ce s-a şi întâmplat.

Este de observat că elevul Stere Ştefan nu are absenţe la disciplina Religie. De asemenea, vă amintesc că în privinţa domnului Banu Cristian au mai fost depuse plângeri în acest sens, care, în mod nelegal, nu au fost soluţionate de conducerea şcolii. Mai mult, domnul Banu este învinuit într-un proces penal, în care Judecătoria Buzău şi Tribunalul Buzău au decis începerea urmăririi penale, pentru că a bătut un elev şi a jignit o elevă, în timpul programului şcolar, deoarece au solicitat, în mod oficial şi legal, să nu frecventeze disciplina facultativă Religie.

Astfel de fapte grave ale domnului Banu, sancţionate în legislaţia din România cu răspundere penală, exercitate în calitate de cadru didactic, prin care se aduce atingere nu numai integrităţii fizice ori psihice ale copiilor dar şi dreptului fundamental al acestora la libertatea de gândire, de conştiinţă şi de religie ar trebui analizate mult mai atent, în contextul în care nu sunt singulare şi sunt săvârşite în mod repetat.

Faptul că domnul Banu nu a încheiat situaţia şcolară a elevului Stere Ştefan este cu atât mai grav cu cât cadrul didactic respectiv a pus note sau a încheiat numeroase alte situaţii şcolare unor elevi care nu au venit nicio zi la şcoală.

Astfel: eleva Trandafir Cristina Valentina, clasa a IX-a A, are două note 9, la disciplina Religie pe semestrul al II-lea, deşi nu a venit nicio zi la şcoală şi nici un alt cadru didactic nu i-a acordat vreo notă; eleva Petre Oana, clasa a IX-a B, are două note 9, la disciplina Religie pe semestrul al II-lea, deşi nu a venit nicio zi la şcoală şi nici un alt cadru didactic nu i-a acordat vreo notă; elevul Chioveanu Ionuţ Emil, clasa a IX-a I, are două note 9, la disciplina Religie pe semestrul al II-lea, deşi nu a venit nicio zi la şcoală şi nici un alt cadru didactic nu i-a acordat vreo notă; elevul Feraru Emil, clasa a IX-a F, are media 10 pe primul semestru la disciplina Religie, deşi nu a venit nicio zi la şcoală şi nici un cadru didactic nu i-a acordat vreo notă. În acest context, este de observat că domnul Banu i-a trecut elevului Stere Ştefan, care a frecventat orele disciplinei facultative Religie, numai nota 6 (având pe primul semestru media 6, iar pe al doilea doar o notă, 6 şi situaţia neîncheiată).

Prin prezenta, în conformitate cu prevederile Legii 272/2004 privind respectarea drepturilor copilului, ale Legii învăţământului şi ale Regulamentului de ordine interioară al Colegiului Agricol Buzău, vă rog ca de urgenţă să procedaţi la evaluarea elevului Stere Ştefan, de o comisie din care să nu facă parte domnul Banu Cristian şi astfel să îi fie încheiată situaţia şcolară la disciplina Religie.

Vă amintesc că la finele anului şcolar 2009-2010, v-am mai sesizat situaţia unei eleve căreia unul din cadrele didactice i-a încheiat situaţia cu media de corigenţă fără să o evalueze în ultima oră de curs, deşi eleva a fost prezentă, şi aţi soluţionat legal şi favorabil solicitarea elevei de a fi evaluată de o comisie din care nu a făcut parte cadrul didactic respectiv, cu menţiunea că în situaţia sesizată în prezenta lucrurile sunt mult mai grave.

Deoarece elevul Stere Ştefan a venit zi de zi la şcoală în perioada evaluărilor şi nu i-a fost încheiată situaţia şcolară, făcând naveta din localitatea Năieni, ceea ce a determinat familia să suporte cheltuieli suplimentare, vă rog să dispuneţi contactarea elevului şi chemarea acestuia la şcoală pe cheltuiala persoanelor vinovate.

Vă mulţumesc!

Cu respect,
Emil Moise
Profesor discipline socio-umane

Domnului Director al Colegiului Agricol Dr. C. Angelescu Buzău”


Iată încă o dovadă a faptului că religia predată în regim confesional nu poate fi o cale de cunoaştere adecvată pentru elevi. Şi nu numai atât, este şi o metodă de a distruge spiritul analitic necesar dezvoltării tinerilor.

De ce orele de religie nu au ce căuta în programa şcolară găsiţi aici: Eliminaţi religia din şcoală.
Comentarii
15 Comentarii

15 comentarii:

  1. Mi se pare ciudat ca respectivul elev a intrebat ce sa creada, evolutionismul sau creationismul, avand in vedere ca s-a scos evolutionismul din programa de cativa ani . Ai vreo idee care este explicatia ?
    Poate profesorul de biologie a predat evolutionism de la el putere desi nu este in manual ?

    RăspundețiȘtergere
  2. dar eu nu inteleg de ce atunci cand se vorbeste despre evolutionism ajungem la darwin.

    evolutionismul nu este ca biblia, cartea lui dumnezeu, ci o serie de teorii, majoritatea demonstrate sau chiar toate, a sute si sute de oameni de stiinta dealungul timpul !

    darwin este doar o treapta pe scara teoriilor evolutioniste........


    si desigur, problemele de acest gen au fost rezolvate prin scoaterea evolutiei din scoli, nu a creationismului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Conform ordinului nr. 5959/22.12.2006, Programa şcolară la disciplina biologie nu mai cuprinde în mod explicit prezentarea teoriei evoluţioniste din considerente de "uşurare a volumului de informaţie", fiind considerată redundantă teoria evoluţiei darviniste în condiţiile în care "timp de câţiva ani", la biologie, elevii învaţă indirect despre evoluţie...
    Este posibil, totuşi, ca elevii de calitate să deducă adevărul ştiinţific în ceea ce priveşte construcţia şi dinamica lumii vii.
    Dacă mai au şi norocul unui profesor dăruit menirii sale pedagogice...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Critic
    Darwin este amintit ca părinte al teoriei evoluţiei speciilor la fel cum Newton este părintele teoriei gravitaţiei. Nu este un gest de divinizare ci unul de recunoaştere.
    Faţă de ceea ce Darwin a definit şi demonstrat în privinţa speciaţiei ceilalţi cercetători au venit cu îmbunătăţiri şi noi dovezi. Deocamdată teoria în sine nu a fost structural modificată astfel încât să nu mai poată fi atribuită lui Charles Darwin, dimpotrivă, noile dovezi genetice, etologice sau de fiziologie celulară au adus noi dovezi în sprijinul fundamentului darwinist.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, da, maturam sub pres , nu mai vorbim despre lucuri explicit, ci eventual, poate are verunul norocul sa isi dea seama cu ce se mananca una sau alta . Copilul respectiv, punand aceasta problema, mi se pare evident ca i-a fost predata .

    Nu stiu la ce se refera Critic, nu are legatura cu articolul . Nimeni nu a spus nimic de Darwin .

    RăspundețiȘtergere
  6. "TEORIA EVOLUTIONISTA, a celebrului naturalist CHARLES DARWIN, care i-a fost predată la ora de biologie, sau teoria creaţionistă, predată ad litteram la ora de Religie"

    revenind,

    eu cand am incercat sa explic evolutia intro ora de religie, s-a inteles ca ala cu evolutia a fost unul darwin si ca el a spus ca oamenii se trag din maimute, doua afirmatii aproape false.

    -> efortul a fost inutil. deci ala care a zis de evolutie e unul darwin, naiba sa il ia de pacatos, iar ce prostie e aia cum ca omul se trage din maimute. adam si eva, omul creat de dumnezeu, animalele create de dzeu, dzeu a dat putere omului ca acesta sa domine peste animale, peste 'necuvantatoare'.(afirmatie dpdv stintific falsa)

    cam asta a fost reactia.

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi cer scuze . Am dat ctrl+f sa vad unde apare in text, ca sa vad la ce te referi, dar nu mi-a aparut :) Ai dreptate, evolutionism nu e darwinism . Dar considerand ca Darwin este initiatorul , in general oamenii asociaza cu el evolutionismul, mai ales pentru ca la scoala, (cand se face) se vorbeste despre Darwin si despre evolutionism dar probabil nu se mai pomenes si altii care au contribuit si asa ramane intiparit . Nu mi se pare o eroare colosala . Am impresia ca aceasta problema cu - sa facem distinctia intre Darwin si evolutionism - a aparut in felul urmator : creationistii vor sa infirme evolutionismul si il ataca pe Darwin a carui carte are niste lipsuri . Dar aceste lipsuri au fost completate ulterior de altii . Apare astfel nevoia de a face o distinctie mai clara, ca evolutionismul nu se rezuma la ce a scris Darwin .

    Oricum, nu autorul a scris asta, ci a citat ce spunea copilul sau profesorul lui .

    Critic, cum ai incercat sa explici evolutia la ora de religie ? Esti prof de religie sau i-ai tinut locul aceluia ?

    Si da, trebuie accentuat cu fiecare ocazie ca omul nu se trage din maimutele moderne ci au un stramos comun, si trebuiesc corectati acesti papagali (pt ca nu au studiat ci doar repeta ceaud de la altii) cu fiecare ocazie, nu lasati sa creada ca ce spun este corect.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ceea ce am vrut eu sa spun e ca multi creationisti ca sa nu le spun altfel, asociaza persoana - carte. Eg, Iisus - mantuitorul, Dzeu - seful, Biblia - raspunsul la viata, etc.

    Eh, astia au impresia ca Darwin - evolutie, ceea ce e oarecum o eroare.

    Nu (numai) el, ci si (multi) altii.

    "Critic, cum ai incercat sa explici evolutia la ora de religie ? Esti prof de religie sau i-ai tinut locul aceluia ?"

    Nu, sunt ... student si am incercat sa explic teoria evolutiei din cauza ca unul a spus ca sunt ateu in ora. Nu prefer terminologia asta, pentru ca lumea intelege prin ateu ura catre Biserica sau ura catre Dzeu, dand de inteles religiosii ca ateii neaga un Dzeu real sau o institutie binefacatoare.

    Idea e ca am incercat sa le explic ce e aia evolutie iar profesorul sau oierul masei de oameni a lasat clar ca Darwin a spus ca noi ne tragem din maimute si ca Darwin, citandu-l pe profesor literal, 'a scris in cartea lui' ca nimeni sa nu creada un cuvant din ceea ce a spus.

    Darwin a scris nenumarate carti, nu stiu care e 'cartea lui', mda.

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Critic
    La ce esti student ?
    EU prefer terminologia ateu sau si mai bine ateist daca nu crezi ca exista dumnezeu - atat cel crestin cat si alt dumnezeu personal care apare in istoria religiilor . Daca crezi in ceva dumnezeu impersonal la care nu ii pasa de noi, nu ne-a dat carti etc, atunci esti deist . Fiecare crestin este ateist fata de ceilalti zei, dar daca nu crezi in nici un zeu (nu ai suficiente dovezi pentru a o face ) esti ateist. Daca urasti biserica, daca consideri ca religia este ceva nociv atunci esti antiteist .

    Parerea mea este ca nu ar trebui sa ne fie frica sa folosim cuvintele in modul lor corect . Nu ma intereseaza cu ce asociaza unul sau altul . Ii explic ce inseamna si de ce e gresita asocierea lui (ex. ca ateist nu inseamna satanist si de ce).

    Ce e acela dumnezeu real ? Eu n-am intalnit unul pana acum , toti erau in mintea credinciosilor.

    Institutie binefacatoare ? Biserica ? lol

    Si sunt curioasa cum au dedus copii ca esti ateu, sau de ce au presupus asta ?

    RăspundețiȘtergere
  10. *copiii - am o vesnica problema cu acest cuvant, 3 de i nu-mi iese la tastat :P

    RăspundețiȘtergere
  11. Tot ce prezinti tu, draga pseudoprofule de religie, in acest gen de articole sunt numai si numai CAZURI IZOLATE. Un caz izolat, o intamplare izolata nu constituie argumente.
    Exista profi dificili la multe materii pe lumea asta, atat in liceu cat si in facultate si vor mai fi si in continuare.
    Daca un copil are probleme cu profa de romana, atunci sa inteleg ca dupa rationamentul tau nu ar mai trebui sa se predea lb romana in scoli...sau matematica...sau biologia...sau orice alta materie predata de un profesor dificil.
    Nu poti fi serios cand vii cu asemenea pseudoargumente.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Masurile trebuie sa se ia impotriva tuturor acestor profesori dificili care dezavantajeaza fatis anumiti elevi si nu impotriva materiei pe care o predau.

      Ștergere
    2. "copiii - am o vesnica problema cu acest cuvant, 3 de i nu-mi iese la tastat :P"

      Saturnine, vezi ca nu se zice "trei de i", ci "trei i". De ex cand numeri ceva zici 3 magari, 3 pietre, 3 litere etc si nu 3 de magari sau 3 de pietre etc. Intelesu-m-ai? Mai pune si tu mana pe cate o carte din cand in cand.

      Ștergere
    3. Anonimule, există o problemă la disciplina religie față de celelalte. Anume că în România acum se predă o religie confesională, predată de habotnici, care se pretind deținătorii adevărului absolut, etern și imuabil (nedeținând nicio dovadă în sprijinul acestui așa-zis adevăr, în schimb realitatea palpabilă prezentând mereu contra-dovezi la spusele lor; ei însă pretind că acestea ar fi din cauza lipse de "credință"), ei de fapt fiind în căutare de noi minți tinere pentru îndoctrinare. La celelalte discipline poate sunt profesori duși cu pluta, dar nu care să și pretindă aceste absurdități.

      Ștergere

Vă rog să treceţi un "nume", chiar dacă este fictiv.