26 martie 2012

Religia, aşa cum este prezentată în Legea Educaţiei, nu are ce căuta în şcoala publică românească.

Moise Guran, pe Europa Fm, la rubrica sa "România în Direct", a avut o tentativă de analiză a existenţei religiei în programa şcolară. Spun tentativă pentru că subiecul e mult prea vast pentru o jumătate de oră. Rămâne deschisă dezbaterea pe forum şi pe facebook.

Iată şi intervenţia mea, post emisiune:
Religia, aşa cum este prezentată în Legea Educaţiei, nu are ce căuta în şcoala publică românească.

Recomandarea Consiliului Europei şi bunul simţ spun că opţiunile religioase sunt "personale" şi că spaţiul educaţional trebuie să fie unul neutru. Este normal ca pentru părinţii ce solicită "în mod expres" să se poată organiza lecţii de religie (confesională) pentru copiii lor (dacă există suficiente cereri). La noi legea e pe dos, elevii sunt din oficiu consideraţi ai religiei majoritare.

Existenţa religiei confesionale generează segregare, deşi aceasta este interzisă. Unii fac religie, alţii nu. Unii devin negri, alţii sunt consideraţi albi.

Prozelitismul religios este interzis, dar realitatea demonstrează că se face în mod deşănţat: reclamă în fiecare clasă (icoane), slujbe, anunţuri pentru diferite manifestări religioase, acţiuni religioase în afara şcolii unde copiii sunt obligaţi a fi prezenţi.

Prezentarea vieţii spirituale a societăţii nu se face analitic, în ideea dezvoltării toleranţei, ci partizan, proclamând o anumită religie ca fiind "singura cale dreaptă", restul considerându-se rătăciri.

Religia confesională duce la un tip de morală dictat de dogma religioasă şi nu desprins de copii prin prisma adevăratelor valori bazate pe empatie, colaborare, echitabilitate, justiţie şi sensibilitate.

Şi peste toate, distrugerea brumei de gândire critică pe care şcoala ar fi trebuit să o clădească elevilor. "Crede şi nu cerceta (altceva decât Biblia sau prin prisma ei)" înlocuieşte, cu succes se pare (vezi ultimele examene şi analize educaţionale), modul analitic de gândire. Academicianul Solomon Marcus a spus bine: "Se predau anumite proceduri, anumite reţete, formule, dar nu se predă modul de gândire pe care îl promovează ştiinţa, şi care are o valoare universală." Nu numai că nu se predă, dar se şi distruge prin ridicarea dogmei neştiinţifice (religioase) la rang de materie de studiu şi cale de urmat.

Stop religiei în şcoală. Stop intoleranţei, stop falsei morale, stop gândirii defectuoase şi pseudoştiinţei.

Comentarii
4 Comentarii

4 comentarii:

  1. Eu ca un ateu prost ce sunt am cercetat nitel legislatia si nu am acceptat de la profesoara si directoare nici un gram de vrajeala (sa fi vazut... mai aveau nitel si ii plangeau de mila, iar eu mai aveam nitel si le plesneam, cred ca s-au prins) si asa l-am retras de la religie de la bun inceput. Precizez ca acum intr-a IV-a stie mai multe despre religiile lumii decat stie invatatoarea aia.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga "prof de religie", eu mi-am dat seama ce urmaresti cu bloguletul asta al tau: tu vrei sa "racolezi" copii sau tineri care inca nu au o imagine bine conturata despre credinta crestina...si sunt multi astfel de copii si tineri deoarece tinerii din ziua de azi nu citesc nici Biblia ca sa stie ce invataturi profunde pot gasi in ea si nici carti bune nu citesc; cei care totusi mai citesc cate ceva, opteaza de obicei pt carti de duzina scrise de toti autorii lu' peste aparuti ca ciupercile dupa ploaie gen sf-uri, Twilight, Jurnalele vampirilor si alte carti de taraba. Iar tu incerci sa profiti de aceasta lipsa de cultura a lor, de neinformarea lor, ca sa-i manipulezi si sa-i intorci impotriva credintei crestin-ortodoxe. Ca se stie faptul ca aceia care nu citesc si nu detin puterea informatiei sunt cei mai usor de prostit si de manipulat. Vezi-ti de treaba ta bai baiatule si lasa copiii sa citeasca carti bune, sa citeasca Biblia in primul rand si nu le mai inocula ideile tale preconcepute. Lasa-i pe ei sa aleaga, nu te mai baga unde nu-ti fierbe oala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect. Numai că formularea ta este defectuoasă.

      "Lăsaţi copiii să vină la mine" spuse Profu' de Religie.
      Având habar despre cum funcţionează mintea umană şi-a dat seama că mintea copiilor este fragedă şi insuficient pregătită pentru a rezista intoxicării la care este supusă prin orele de religie confesională, ce propovăduiesc iraţionalitatea şi gândirea magică în detrimentul logicii şi a performanţei intelectuale.

      Din acest motiv a hotărât să ia cu forţa copiii, să-i pună în băncile şcolii, unde nu au nici o şansă de a se sustrage, şi să le bage cu forţa în creiere metoda corectă, ştiinţifică, de cunoaştere.
      A, nu, asta cu forţa în capul elevilor fixaţi în bănci fac adevăraţii profesori de religie. Profu' de Religie a făcut doar un blog....

      Ștergere
    2. Formularea mea ti se pare defectuoasa? De ce? Pt ca nu se incadreaza in "canoanele" tale? Expresia "lasati copiii sa vina la mine" ii apartine Lui Iisus, care iubea copiii, ii invata sa le pese de aproapele lor, sa faca fapte bune, etc. Pe cand tu ce ii poti invata pe copii? Ca sunt veri cu cimpanzeii lu' peste prajit? Prin orele de religie copiii invata sa se poarte cuviincios, nu ca animalele cum atatia adolescenti ignoranti si fara Dumnezeu au ajuns sa se poarte, adolescenti care habar nu au de nimic si care au un nivel de cultura submediocru. Nimeni nu ia copiii cu forta. Tu esti frustrat de faptul ca acei copii asculta de invatatura crestin-ortodoxa in loc sa asculte de propriile tale invataturi. Tu si alti prozeliti ai lui Darwin de pe bloguletul asta puteti sa faceti si sa credeti ce vreti, puteti sa va si inchinati lui Darwin (deoarece vad ca ii adoptati parerile cu ardoare religioasa) dar nu esti tu in masura sa dai solutii cu privire la educatia copiilor nostri. Vezi-ti de copilul tau (daca ai) si lasa-i pe ceilalti sa-si educe copiii asa cum cred de cuviinta.

      Ștergere

Vă rog să treceţi un "nume", chiar dacă este fictiv.