24 august 2012

Rugăciunea copilului ce merge la şcoală


Iubită mamă,
Dragă tată,
Fie-vă milă de mica mea minte curioasă,
    ce abia se înfiripă!
Ştiu că am pus mii de întrebări,
    aşa funcţionează creieraşul meu.
Sunt mic, încă nu ştiu răspunsurile.
Dar sunt curios şi abia aştept să le descopăr.
Ştiu că răbdarea voastră e mare.
Ştiu că mi-aţi dat multe răspunsuri.
Acum ajutaţi-mă să găsesc răspunsurile mele
    arătându-mi cum să le caut.
Vă mulţumesc că m-aţi trimis la şcoală, pentru asta.
Dar nu mă puneţi să merg la ora de religie.
Acolo răspunsurile sunt gata pregătite.
Acolo nu mă învaţă cum să gândesc
    ci cum să mă-nchin.
Acolo nu mă învaţă să fiu mândru că sunt curios
    ci că sunt păcătos.
Iubită mamă,
Dragă tată,
Ajutaţi-mă să gândesc singur!
Ajutaţi-mă să cresc mare!
Mulţumesc!

Un comentariu:

Vă rog să treceţi un "nume", chiar dacă este fictiv.