Un „anonim” (de ce nu-și pun oamenii o etichetă de identificare?) comentează:
..tot nu am înțeles de ce amărâta oră de religie este atât de nocivă, așa încât unele 'mame' să-și retragă' copiii de la 'ora de religie'? Ori 'mamele' nu cunosc ce înseamnă eroarea Nirvana fallacy ori vor să-și 'educe odraslele în 'spirit' ateist'. Dar dacă copilul NU VREA să fie 'REEDUCAT' ca în socialismul multilateral dezvoltat, ce rezulta? Un abuz al 'părinților' asupra libertății de conștiință a copilului, bine îndoctrinat de unele teze 'științifice' predate ca fiind 'adevăruri absolute'.
Luke răspunde magistral:
Este nocivă pe termen lung pentru că vehiculează idei false, erori de logică, stil de viaţă cu elemente desprinse de realitate, o moralitate bazată pe principii dovedit defecte. Pe termen scurt se poate spune că oferă unor persoane fără pretenţii, dar nu numai, un confort psihic, o linişte personală interioară, dar asta mai ales deturnând responsabilităţi sau promovând ignorarea cunoaşterii deja existente în diverse domenii.
Spre informarea personală, teoriile ştiinţifice nu au promovat, nu promovează şi nu vor promova nici măcar o singură dată, noţiunea de "adevăr absolut". Asta e preocuparea exclusivă a religiilor şi credinţelor obediente, este una din caracteristicile de bază. Dimpotrivă, ştiinţa acceptă că poate greşi şi, orice afirmaţie care dovedeşte inconsistenţa unei teorii existente şi susţinută de dovezi, este deschisă să fie fie completată, fie corectată, fie complet infirmată şi înlocuită definitiv, ştiinţa în sine nu pierde nimic, ci devine mai bună.
Copilul vrea ce i se dă, este extrem de receptiv la ce i se oferă din familie şi din mediul educaţional, iar dacă lui i se oferă credinţele PERSONALE ale unor indivizi, asta vrea şi mai departe! El nu alege!!!!! Are nevoie de ani buni de educaţie până să poată fi capabil să ia decizii în cunoştinţă de cauză. Principiul de bază esenţial al luării oricărei decizii, este informarea, iar catherizarea nu este o informare, ci o canalizare a anumitor informaţii pentru a se ajunge la o anumită decizie.
"Spiritul ateist" înseamnă să pretinzi de la ORICE afirmaţie făcută de cineva, dovada care să susţină acea afirmaţie. Nu înseamnă neapărat să respingi din start, fără discernământ, fără o analiză, o afirmaţie. Convingerile se formează ca urmare a unui proces de studiu personal cât se poate de serios, de căutare a dovezilor şi argumentelor care sprijină sau contestă o anume convingere..... that's all!
În completare vin cu un citat:
"Ni se spune, de când deschidem ochii, că fiecare are dreptul la opinia sa.
Asta e o tâmpenie, fireşte.
Nu avem dreptul la opinia noastră; avem dreptul la o opinia noastră INFORMATĂ.
Fără cercetare, fără context, fără înţelegere, e nimic. E doar bolboroseală." - Harlan Jay Ellison
Iată ce spune Gabriel Memelis, profesor de religie și teolog de prestigiu, cu privire la toxicitatea orelor de religie:
[...] legislaţia care reglementează predarea religiei ca disciplină de studiu în şcolile de stat din România suferă de profunde şi dureroase vicii: este contradictorie în sine şi antieuropeană, fixând orei de religie un cadru confesionalist şi discriminatoriu.
[...] legiferează o confuzie nepermisă: aceea dintre învăţământul laic şi cel confesional.
[...] Biserica Ortodoxă Română a confiscat, practic, mediul laic al învăţământului de stat pentru a face ceea ce ar fi normal doar în cadrul comunităţilor sale parohiale sau, cel mult, al propriilor şcoli de teologie: anume, învăţământ religios confesional.
[...] În fine, accentul confesionalist-ortodoxist al orei de religie din învăţământul public românesc este acutizat de programele şi manualele şcolare care au fost impuse elevilor, la insistenţele şi de către "specialiştii" Patriarhiei Române şi pe care, din păcate, Ministerul de resort le girează în continuare. Aceste "suporturi de predare" prezintă religia creştină într-o manieră ermetic închisă confesional, prozelitistă şi cu totul neştiinţifică, de Ev Mediu balcanic, calchiind practic conţinuturile unor programe şi manuale - ele însele anacronice - care încă se mai predau în şcolile teologice ortodoxe din România. Predarea religiei în această manieră şi după asemenea "surse" nu poate avea - şi nu are în realitate - alt efect asupra elevilor decât îndoctrinarea prost disimulată, suprasaturaţia catehetică şi "dresajul" ritual.
Ce spune Csaba Ferenc Asztalos, președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării:
Înscrierea din oficiu a elevilor la ora de religie - adică de către stat - încalcă dreptul la libertatea conștiinței, dreptul parinților sau al tutorelui legal de a asigura potrivit propriilor convingeri educația copilului. Nicio persoană din România nu este obligată să răspundă la o întrebare cu privire la apartenența sa la un cult. Legea protecției datelor personale interzice acest lucru. Deci, la înscrierea copilului în anul școlar părintele nu are obligația să răspundă la întrebarea funcționarului școlar privitor la apartenența religioasă.
Legal ar fi dacă s-ar oferi dreptul oricărui părinte să își înscrie sau nu copilul la ora de religie, adică dreptul de a alege, tocmai ce prevede și Constituția în art. 29 alin. (6). Dreptul de a înainta o cerere pentru revocarea copilului de la ora de religie este o păcăleală, o comedie, nu o alegere. De ce să înaintez eu o cerere pentru a-mi revoca copilul dacă eu nu am ales să-l înscriu la ora de religie?
Dacă reprezentanții cultelor au propria convingere și încredere în rolul lor în școli, atunci de ce nu au încredere în părinți pentru a le recunoaște dreptul de a alege? Sau vorbim doar de o relație de frică și nu credință?
Concluzia lui Mihai Popescu după un interviu cu Toma Pătrașcu pe vice.ro: Ora de religie traumatizează copiii. Profesorii dresează copiii ca pe câinele lui Pavlov.
Și un corolar propriu: Notarea la religie, manipulare în vederea îndoctrinării
Este o certitudine - Diavolul nu există! Nu vă temeţi să fiţi raţionali! Deşi asta presupune efort...
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
"Ni se spune, de când deschidem ochii, că fiecare are dreptul la opinia sa.
RăspundețiȘtergereAsta e o tâmpenie, fireşte.
Nu avem dreptul la opinia noastră; avem dreptul la o opinia noastră INFORMATĂ.
Fără cercetare, fără context, fără înţelegere, e nimic. E doar bolboroseală." - Harlan Jay Ellison
s-o luam babeste
RăspundețiȘtergere-merci, dar nu cred ca meritam un articol separat. ma simtz onorat totusi..
-sint impotriva predarii religiei in scoli publice dar sustin varianta scolilor private confesionale
-legile din Ro sint prost facute (nu are sens sa dezvolt) si inaplicabile practic (unele).
-acest lup deghizat in lup (Gabriel Memelis, 'teologul de prestigiu') este el insusi profesor de religie la un oarecare colegiu. daca tot are crize de 'constiinta' o demisie de onoare se impune, nu?
-restu celor citati sunt personaje simpatice (unii bugetari pe banii mei care aplica 'litera legii')
-mi-a fost hacherit mailu' de asta ezit sa ma loghez pe platforme gen wordpress sau blogspot.
-daca aveti curiozitati cu privire la numele meu,ma numesc Cristian, domnu' Cornel Cretu...,
- dacă religia de tip confesional consideri că nu este binevenită în școlile publice presupun că ai motive și că întrebarea inițială era redundantă. Oare care sunt motivele tale?
Ștergere- tocmai că un profesor adevărat nu se conduce după interesul unei biserici, fie ea și majoritară, ci după interesul elevilor. Scopul educațional este de a-i pregăti pe tineri pentru societatea viitoare și nu de a le impune o anumită societate. Ar trebui ca toți profesorii, nu numai cei de religie, să fie focusați pe interesul beneficiarilor lor, în ordinea acesta: primari - elevii, secundari - familiile lor, terțiari - societatea.
- un nume nu este neapărat numele real sau logarea pe platformă, doar o identificare pentru dialog.
Salut Cristian!
ȘtergereEu unul vorbeam de ora de religie introdusă în şcolile publice. Cele de tip confesional sunt practic şcoli private, religia fiind una din materiile specifice acestui gen şcoli, sunt susţinute de biserici şi deci sunt şcoli unde catherizarea este o opţiune acceptată din start de către părinţii acelor copii. E dreptul dânşilor garantat inclusiv de constituţie (de a-şi educa copiii în spiritul convingerilor lor), dar din punctul meu de vedere este o greşeală.
Sunt de acord şi eu că acel Memelis ar trebui să-şi dea demisia din funcţia de profesor de religie dintr-o şcoală publică, ca formă de protest, însă fără discuţie este un om care înţelege prfund ce înseamnă educaţia atât laică, cât şi cea de tip confesional, iar pentru asta bravo lui!
Orice înscriere din oficiu pentru o materie facultativă, este un abuz, o şmecherie care este reprezentativă modului de gândire care promovează eroarea logică drept mod de argumentare. Aşa oameni, aşa gândire, aşa legi, aşa acţiuni....
ps
RăspundețiȘtergereoricum o dati, invatamantul de stat actual (cu sau fara 'ora de religie.) produce doar manelisti si pitzipoance. cam in proportie de 80 la suta.
Maneliştii şi piţipoancele sunt 99,999999999 % bisericoşi, e una din explicaţii/consecinţe
ȘtergereSOC?
RăspundețiȘtergerehttp://www.webpronews.com/nun-birth-in-italy-quite-the-shocker-2014-01