23 decembrie 2012

Cum a apărut omul...

Aseară m-am întâlnit cu o fetiţă frumoasă şi inteligentă, Maria, ce a plecat împreună cu mama ei, asistent medical, în căutarea unei vieţi mai bune în Italia, prin vară. Acum au venit "acasă" pentru a-şi mai ostoi dorul. Am fost împreună la o pizza şi discuţiile au alunecat spre şcoală, Maria fiind în clasa a IV-a. Primul semestru la o şcoală complet nouă, de la limbă la colegi, de la sistem la dotări. Iar mama sa o provoacă:
- Ia spune-i, Maria, lui Cornel, cum ai învăţat la Ştiinţe despre om?
- Păi omul a apărut prin evoluţia speciilor. Întâi a fost australopitecul, din el a evoluat homo habilis. Din homo habilis a ieşit homo erectus iar din homo erectus, homo sapiens. Şi din homo sapiens, homo sapiens sapiens, adică noi, spuse Maria cu un zâmbet larg, în care se vedea că ştie ce înseamnă sapiens.

O mai ştiţi pe frumoasa şi inteligenta mea nepoţică ce urma să intre în clasa I anul acesta? Şi căreia îi făcusem o succintă oră de astronomie, împreună cu verişoara sa mai mică, la bunica acasă?
Da. Acum este în clasa I. Ne-am reîntâlnit luna trecută. De altfel ne vom întâlni şi azi, are serbare, la clasa de balet.
Dar acum o lună ne-am jucat împreună cu fraţii ei de 4 ani, gemenii. Şi aproape pe nepusă masă mi-a spus:
- Eu ştiu cum am apărut noi...
- Cum?
- Ne tragem din Adam şi Eva. Ei au fost primii oameni. Dumnezeu i-a făcut. Ne-a spus la şcoală.

(foto Profu' de Religie)

2 comentarii:

  1. http://profudereligie.blogspot.ro/2012/12/cum-aparut-omul.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai personajul principal din Biblie (Iisus) spunea: "Lasati copii sa vina la mine!". Normal, sunt cei mai usor de prostit.
    Copiii la varsta aia iau de buna orice le spune un adult si ajung sa creada tot felul de bazaconii religioase care ulterior pot fi cu greu indepartate (daca sunt indepartate vreodata).
    Asta imi aduce aminte de o disputa in clasa a V-a. Noi "stiam" foarte bine de la profesoara de religie, inca din clasa I ca oamenii se trag din Adam si Eva care au fost creati de Dumnezeu. In schimb profesorul de istorie, ateu fiind, ne preda aparitia si evolutia omului (de la australopitec pana la homo sapiens sapiens asa cum era prevazuta materia in manual) si incerca sa ne explice din punct de vedere logic si cu argumente de ce varianta cu Adam si Eva nu sta in picioare. Nu se prindea nimic de noi, nu puteam sa acceptam ideea pt ca noi deja "stiam" din clasa I cum stau lucrurile. Cand noi am intrebat-o pe profesoara de religie cum stau lucrurile de fapt, ea ne-a zis "pai vedeti voi astazi oameni care sa evolueze din maimute?". Si ne-a inchis gura cu treaba asta (spre rusinea mea de acum cand ma gandesc la momentul ala). Nu o blamez pe profesoara de religie. Am facut religia 8 ani cu dansa si chiar era o persoana buna, altruista si sincera. Sunt convins ca si dansa, la fel ca noi a fost "invatata" asa si in momentul cand ne preda era convinsa ca asa stau lucrurile si ca ea isi face datoria fata de noi (era sincera in credinta ei, nici urma de ipocrizie). Atat profesoara de religie cat si profesorul de istorie s-au pensionat de ani buni si nu m-am mai intalnit cu ei de atunci. Dar as vrea tare mult sa ma mai intalnesc macar o data cu domnul profesor de istorie si sa ii multumesc acum, dupa multi ani, pentru ca a incercat sa ne arate cum stau lucrurile de fapt.

    RăspundețiȘtergere

Vă rog să treceţi un "nume", chiar dacă este fictiv.