20 februarie 2011

Notarea la religie, manipulare în vederea îndoctrinării

Iată unul din motivele pentru care atât copiii cât şi părinţii lor preferă să urmeze orele de religie confesională, deşi sunt conştienţi de scopul acestora de a îndoctrina. Preferă să urmeze aceste ore datorită notării. Notele, de obicei 10 (la religie notarea este extrem de subiectivă şi "lejeră"), sunt un suport destul de substanţial pentru mediocritatea ce speră astfel să obţină câteva sutimi în plus la media generală. Acest lucru nu este de lepădat când discutăm de admiterea la licee sau facultăţi în funcţie de "dosarul" la care media generală contează.

Să luăm acum câteva cazuri specifice. Primul ar fi cel în care elevul este "de 10". Matematic arată aşa (10 materii plus religia = 11 materii):
elev care face religie - 10 x 11 medii = 110 / 11 = media generală 10
elev care nu face religie - 10 x 10 medii = 100 / 10 = media generală 10

Dacă elevul este de 8:
elev care face religie - 8 x 10 medii = 80 plus religie 10 = 90 / 11 = media generală 8,18
elev care nu face religie - 8 x 10 medii = 80 / 10 = media generală 8
Avantaj religiosul, cu 18 sutimi.

Dacă elevul este de 5:
elev care face religie - 5 x 10 medii = 50 plus religie 10 = 60 / 11 = media generală 5,45
elev care nu face religie - 5 x 10 medii = 50 / 10 = media generală 5
Deja dezavantajul celui ce nu face religie este de aproape 0,5 puncte. Substanţial.

Iată şi un caz în care elevul, fiind de 10 şi începând "să gândească cu propriul său cap", "se pune rău" cu profesorul de religie în sensul că face remarci analitice cu privire la neconcordanţe (şi sunt, slavă Domnului).
10 x 10 medii + 9 la religie = 109 / 11 = media generală 9,91.
9 sutimi penalizare pentru libertate în gândire. Să nu mai discutăm de pedepse la nivel de media 8 sau 7 la religie.

Recepţionasem mai demult un email (1 februarie 2011) cu privire la acest fenomen (sublinierile îmi aparţin):
"Sunt elev in clasa a 11-a şi sunt ateu (problemă mare aici în România unde te izbeşti zilnic de cretini complexati care cred că ei şi numai ei deţin adevarul absolut), lucru care nu m-a împiedicat să particip la orele de religie până acum.
În clasele 9, 10 nu au fost probleme. Am avut media zece, ca dealtfel toţi colegii. Trebuie să menţionez că profa nu ştia că-s ateu, nu a întrebat şi nici nu am vrut eu să îi spun. Probabil ajungeam în situaţia de acum.
În clasa a 11-a ni s-a schimbat profesorul. A venit un tip despre care nu ştiam prea multe dar despre care aveam în general o părere bună. Nu o să fac aici caracterizarea lui şi o să mă rezum la a spune că de ficare dată când intra la ore mi se pare că păşeşte însuşi Iisus în clasă. Aşa orgoliu n-am văzut în viaţa mea şi m-a dezgustat profund (smerenia = cea mai importantă virtute creştină) şi am facut greşeala de a-i răspunde la provocări şi a intra în polemică cu el. La sfârşitul semestrului m-a întrebat ce medie să-mi dea. I-am raspuns că nu-mi pasă, că sunt la profilul mate-info nu mate-religie şi să-mi dea ce medie vrea el. În ultima zi toate mediile erau incheiate numai media mea de la religie nu. O păstra pentru suspans. Aveam un 9 şi îi predasem un eseu despre semnificaţiile crăciunului. În prima parte a eseului tratasem în mod serios aceste semnificaţii iar în a doua am vorbit în mod ironic despre tradiţii, mult denaturate în ziua de azi. Părerea mea e că meritam un 10. Sunt curios ce medie are un coleg care avea şi el un 9 şi în ultimele săptămâni nu a mai dat pe la ore. Probabil 10 că doar el nu-i ateu.
Nu mă plâng de o medie de 9 chiar de-i la religie (ceea ce nu-i corect ţinând cont că alţii au media 9 la info şi nu stiu nici de 6) dar mă supără faptul că diriginta mea s-a simţit nevoită să vorbească cu profu şi s-a umilit în faţa lui pentru mine (sunt primul în clasă şi exceptând franceza am doar medii de 10).
Pe viitor vreau să evit treaba asta şi o să depun o cerere la direcţiune. Când trebuie depusă?"


Şicanele pe care le practică noii propagandişti se manifestă şi altfel, ajungând până la neîncheierea situaţiei şcolare - cazul elevului Stere Ştefan de la Colegiul Agricol Dr. C. Angelescu Buzău.
Spun "noii propagandişti" deoarece BOR acuză ASUR de "comunism". De fapt "comuniştii" sunt chiar cei ce îşi pun activiştii (profesorii de religie ce primesc bani de la stat pentru îndoctrinarea copiilor noştri) să se ocupe de "crearea omului nou", creştin-ortodox. Aceştia au ajuns să afişeze în toate clasele imagini propagandistice numite "icoane ale copiilor" şi să declare în numele "dreptei credinţe" că sunt deţinătorii "adevăratei morale". Tare mi-e teamă că aceştia, neavând capacitatea de a-şi manifesta "menirea de păstori" pe care şi-au asumat-o (femeile - pentru că nu pot fi preoţi, bărbaţii - pentru că mita pentru a deveni preot e prea mare), refulează în oportunitatea pe care strâmba lege le-a pus-o la dispoziţie: devin "profesori de religie".
Dacă îşi mai amintesc cei ce au prins şcoala pe vremea comuniştilor, atunci existau ore de îndoctrinare ce aveau o denumire sugestivă: învăţământ politico-ideologic. La acele ore se prezenta, de obicei de către diriginte, evenimentele politice interne şi internaţionale şi se discutau (din prisma Partidului Comunist, bineţeles). Dar la acele ore nu se făcea notare. Nu se puneau note. Comuniştii erau mai puţin comunişti decât cei ce strigă acum comuniştii, respectiv decât Patriarhia BOR.

Încă câteva punctări cu privire la subiectivismul notării la religie - declaraţii ale profesorilor de religie:
"Doresc sa ma refer la notele pe care noi prof.de Religie le punem elevilor.si eu cred,ca la aceasta disciplina,notele ar trebui sa fie cat mai mari.de ce?
nu ma refer la comportamentul unui elev,nu arat aici cat ne deranjeaza unii la ore,ci consider ca ,de fapt nici nu e corect ca eu,un simplu om,sa judec un om,fie el si copil.Eu nu stiu cat se roaga acel copil acasa,nu stiu cate fapte bune face el ,nu stiu ce e-n inima lui,stiu doar ce vrea el sa-mi arate.Si atunci eu,care am obligatia sa-l apropii de Dumnezeu sa-i arat cum sa-L iubeasca,cum as putea sa-i mai pun si note mici?oare nu si noi am fost copii si ne amintim cum datorita unor prof.mai severi ajungem sa uram si obiectul si pe cel care-l preda.
De aceea intodeauna am incercat,si uneori am si reusit sa daruiesc iubire si asa am ajuns sa dobandesc ce-mi doresc:o atmosfera deosebita la orele mele si va spun cu mandri ca am fosti elevi care au reusit la seminarul din localitate,scoala de cantareti si 2 fete care au mers la seminar la Agapia"


Altă situaţie, cel puţin la fel de absurdă:
"ca prof de religie ortodoxa cu 9 ani vechime si inscrisa la gradul I intodeauna am acceptat adeverintele aduse de copiii de alte confesiuni neconditionat si le-am trecut in catalog
de la o vreme , mai precis la sf acestui semestru au inceput copiii sa vina cu adeverinte de anul trecut modificate in dreptul anului scolar, fara nr de inregistrare, stampilate si semnate( indescifrabil) de un inginer...
ba mai mult , azi la cls a doua am primit o adeverinta anul scolar 2005- 2006 , si copilului de clasa a doua ii erau trecute note, nu calificative,
acum nelamurirea mea era: ce lege le da dreptul sa faca asta? chiar noi ortodocsii nu putem face nimic? cea mica atentionare o iau sub forma de abuz si ne reclama la ISJ (am patit-o)"


Sau situaţia inversă, de abuz împotriva celor cu alte opinii religioase:
"cat despre cei de alt cult...iti zic sincer...erau pur si simplu obligati sa participe la orele de religie ortodoxe..daca nu erau amenintati cu corigenta sau mai rau, nota scazuta la purtare
si asta nu era doar la mine in liceu(colegiu national, pardon) era in mai tot orasul".
Comentarii
8 Comentarii

8 comentarii:

  1. Acesta este un alt aspect al problemei si sunt multe aspecte.... Zergu a facut o lista , tu vorbesti despre posibilele abuzuri din partea profesorilor, eu am atacat problema din punctul de vedere al copiilor de ateisti, deoarece ce se intampla nu este doar ilegal dar este profund discriminatoriu fata de acestia din urma . Sa nu mai mentionez modul abuziv in care s-au infiltrat la alte materii stiintifice, te doare capul .

    RăspundețiȘtergere
  2. Incerc sa nu fiu cinic, dar nu am cum sa nu observ ca sistemul acesta educational este o gluma proasta, o industrie de mediocritate si coruptie. Situatia e atat de vasta si complexa incat nici nu sti de unde sa incepi cu solutii.

    RăspundețiȘtergere
  3. ASUR: „Interzicerea dreptului la opţiune pentru elevii care au împlinit 16 ani, este în contradicţie cu art 3, al (2) din legea cultelor.”

    Art. 3, alin. (2) din Legea cultelor menționează alegerea religiei copilului, iar nu studiul ei. În plus, art. 3 alin. (1) din aceeaşi lege prevede: „Părinţii sau tutorii au dreptul exclusiv de a opta pentru educaţia religioasă a copiilor minori, conform propriilor convingeri”. Aşadar, acest aspect intră sub incidenţa voinţei familiei. Mâine, probabil, ASUR va cere şi desfiinţarea familiei, pentru că nu se încadrează în doctrina sa ideologică, anulând astfel orice drept al părinţilor asupra copiilor.


    BAI CAT AM PUTUT SA RAD, ABSOLUT GENIALA EXPLICATIA :))

    auzi d'le, deci legea spune ca un copil are drept la propiile convingere religioase, desi tot aceasi lege spune ca familia decide ce va invata copilul, pentru ca daca nu scapa de sub control.

    da, sa nu fim suficient de prosti incat sa ne educam noi copii rational.

    nu, se ocupa scoala, popa si ocazional ii mai batem daca dau din gura.

    RăspundețiȘtergere
  4. ASUR: „Poziţia ASUR este neechivocă: în unităţile de învăţământ trebuie păstrată o strictă neutralitate religioasă, iar în cadrul orelor de religie trebuie predată istoria religiilor şi nu doar viziunea particulară a unui anumit cult, indiferent care ar fi acesta.”

    Valorile propuse de disciplina religie sunt diferite de cele propuse în cadrul cursurilor de istoria religiilor. Întrucât aceste valori spirituale şi morale stau la baza culturii europene şi naţionale, elevii trebuie să aibă acces în mod liber la ele.


    auzi valori europene si acces liber, de parca cineva ii interzice sau ii inchide pentru ceea ce fac, vorbesc ca cine stie ce minoritate persecutata :))

    de cand religia este o valoare europeana?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Creation_and_evolution_in_public_education#Council_of_Europe.27s_resolution_1580

    http://en.wikipedia.org/wiki/Creation%E2%80%93evolution_controversy#Europe

    RăspundețiȘtergere
  5. "Fratele meu a terminat Teologia - sectia pictura-restaurare icoana."

    asta este o eroare, studiul teologiei implica studiul tuturor religiilor si filozofarea asupra conceptului de zeu suprem sau creator.

    in schimb in romania tara tuturor minunilor, teologia este exclusiv ortodoxa. aia nu e teologie.

    mda, nu am vrut sa postez 3 comentarii, asta e.

    RăspundețiȘtergere
  6. Scuze pentru "resuscitarea" sectiunii de comentarii, cel mai recent fiind din februarie, dar am o situatie pe care nu stiu cum s-o rezolv.

    Profesoara de religie a nepoatei mele care e in clasa a 4-a, le conditioneaza notele bune de mergerea la slujba religioasa de duminica. In stadiul usor influentabil in care se afla copiii de aceasta virsta, se supun orbeste si au ajuns sa se intreaca cu babele satului in a ajunge la prima ora duminica la biserica. Ce se poate face pentru a domoli un pic avintul acestei "profesoare"?

    RăspundețiȘtergere
  7. @The Unnamed One
    Foarte mulţi profesori de religie sunt în realitate propagandişti ai Bisericii Ortodoxe din România. Din păcate şi legea educaţiei în forma actuală le conferă puteri absolute în ceea ce priveşte posibilitatea şi capacitatea de manipulare şi îndoctrinare a copiilor. Perspectiva este îndepărtarea elevilor de spiritul critic, adoptarea unei conduite antiştiinţifice, intolerante şi indolente.
    Una din măsurile imediate de luat în calcul este aducerea acestei situaţii la cunoştinţa opiniei publice, a Asociaţiei Secular-Umaniste din România precum şi a direcţiunii şcolii şi inspectoratului şcolar.
    Activităţile la care sunt supuşi copiii nu pot fi realizate fără acordul conducerii şcolii şi a comitetului de părinţi, chiar dacă sunt în afara programului de studiu.
    Datele concrete - numele profesoarei, şcoala, manifestările extraşcolare la care au fost supuşi copiii fără acceptul părinţilor - sunt absolut necesare pentru o acţiune susţinută.

    O altă cale este retragerea unilaterală a copilului de la ora de religie. Se poate face cu o cerere de retragere de la ora de religie depusă la registratura şcoalii, indiferent de religia pe care o au părinţii (chiar de sunt ortodocşi). Religia nu este şi nu trebuie privită ca fiind obligatorie.

    RăspundețiȘtergere
  8. O misconcepție des întâlnită despre ateism este că, fără o entitate supranaturală, oamenii nu ar avea niciun motiv pentru a se purta moral. Aceast raționament se bazează pe o premisă greșită, care presupune că oamenii se poartă într-un mod etic numai pentru că le-ar fi frică de repercursiunile pe care comiterea unui act ilegal ar putea să le aibă.

    Majoritatea religioșilor tind să conecteze religia cu moralitatea într-un mod în care una devine de neconceput fără cealaltă. Astfel, religia adevărată, pură, te face o persoană morală, în timp ce a fi o persoană morală necesită religie adevărată. Niciuna dintre cele două afirmații nu este adevărată, conexiunea dintre religie și moralitate fiind în cel mai bun caz una incidentală.

    Ideea că religia este necesară pentru un comportament etic, sau că ateii nu au motive să fie morali fără Dumnezeu sau religie, reprezintă cel mai des întâlnit mit despre ateism și se dovedește a fi contraintuitivă când istoria dezvăluie un număr important de acte imorale comise în numele religiei sau "în numele Domnului". Câteva exemple ale unui astfel de comportament includ Inchiziția, Cruciadele și recentele crime împotriva unor doctori de avorturi in Statele Unite, comise de fundamentaliști creștini.

    RăspundețiȘtergere

Vă rog să treceţi un "nume", chiar dacă este fictiv.